Keliauju nėščia: mano patirtis ir patarimai

Autorius BALTIC BEAUTY BLOG on . Patalpinta į Vaikai

Narių vertinimas: 0 / 5

Žvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyvi

keliauju nėščia į Maltą

Kai laukiausi Sofijos, net negalvojau niekur keliauti lėktuvu. Prisimenu su mama autobusu leidomės į dienos kelionę po Rygą, tik tiek. Šį kartą įvertinusi savo savijautą nusprendžiau leistis į kelionę lėktuvu į Maltą savaitei. Pradėdama šį įrašą norėčiau pabrėžti, kad keliavimas besilaukiant gali būti toks pats kaip ir nesilaukiant, arba atvirkščiai. Sunku nuspėti kaip viskas bus, nes niekada nežinai. Namie sveikata gali būti gera, o kelionės metu viskas gali šiek tiek arba net kardinaliai pasikeisti, todėl keliavimas besilaukiant reikalauja daug daugiau atsakomybės ir pasiruošimo nei keliavimas paprastai. Pasiruošimas ir sėkmė lemia, kaip praeis kelionė. Apie savo patirtį pasakoju jums, tačiau mano patirtis gali visiškai skirtis nuo jūsiškės, juk žinote, kaip būna.

1. PASITARIAU SU GYDYTOJA

Kiekvieną mėnesį apsilankau pas akušerę, kuri prižiūri mano nėštumą. Ji kiekvieno apsilankymo metu paskiria kraujo ir šlapimo tyrimą bei papildomus, priklausomai nuo nėštumo etapo. Savaitė prieš skrydį ji man patarė gerti magnio (vaistinėje visada rekomenduoja Diasporal), tad savaitę prieš ir savaitę kelionės metu jį gėriau. Taip sutapo, kad visus įprastus mėnesinius tyrimus pasidariau prieš kelionę, o numatytas susitikimas su akušere vyko jau iš karto grįžus. Paaiškėjo, kad man trūksta geležies, o tai įtakoja nuovargį. Reikia pavartoti papildus. Taigi geriausia tyrimus pasidaryti ir apsilankyti pas daktarę prieš kelionę.

2. IŠSIRINKAU SAUGIAUSIAI MAN ATRODANČIĄ KELIONĖS KRYPTĮ

Nei Turkija, nei Egiptas man nepasirodė saugios šalys keliauti, tuo labiau jos manęs nei netraukia. Taip pat netiko ir tolimi skrydžiai, nes net gana trumpas skrydis išvargina, jo metu netenkama daugiau skysčių nei įprastai, nėsčiajai netinka ilgai sėdėti. Senokai norėjau keliauti į Maltą. Pasidomėjus paaiškėjo, kad jos sostinė Valetta laikoma viena saugiausių Europoje, o saloje per keletą metų nebuvo nužudytas nė vienas žmogus. Pats skrydis trunka tik 3 val. 15 minučių. Kelionės metu supratau, kad Malta buvo pats geriausias pasirinkimas, nes net naktį vaikščiodamas jautiesi visiškai saugus, nieks prie tavęs nesikabinėja. Šalyje nėra benamių, nes tai draugžia įstatymas. Kadangi šalyje dabar ne turistinis sezonas, nėra vien tik linksmintis nusiteikusio jaunimo. Turistai tikrai aukšto lygio. Malta buvo pats geriausias pasirinkimas keliauti nėščiai, tad tikrai ją rekomenduočiau aplankyti, jei ketini keliauti besilaukiant.

keliauju nėščia į Maltą

3. PASIDOMĖJAU, KĄ REIKIA ŽINOTI SKRENDANT NĖŠČIAI BEI LĖKTUVO KOMPANIJOS TAISYKLĖMIS

Prieš kelionę pasiskaičiau internete, ką reikia žinoti keliaujant nėščiai, iki kada galima keliauti. Skridome su Ryainair. Čia yra sąrašas skrydžių kompanijų ir jų taisyklės keliaujant nėsčiai. Dažniausia kompanijos netaiko jokių apribojimų iki 27 - 28 nėštumo savaitės. Aš keliavau 24 - 25 savaitėmis, tad tik pasiėmiau savo nėsčiosios kortelę, kaip buvo liepusi akušerė. Keliaujant nuo maždaug 28 savaitės jau reikėtų turėti daktarės pažymą anglų kalba, kur būtų nurodyta jūsų nėštumo savaitė, kada gimdysite. Bet kuriuo atveju prisiimate visą atsakomybę už savo ir kūdikio sveikatą. Aš manyčiau, kad geriausias laikotarpis leistis į kelionę yra antras trimestras, nes pirmojo metu labai pykina, nėra jėgų, tad kelionė gali kaip reikalas apkarsti, o trečio tremestro metu vėl sugrįšta nuovargis, tampa sunkiau judėti, dėl padidėjusio svorio dažnai skauda nugarą, gali kamuoti nemiga bei pradėti lysti naujos sveikatos problemos, kurių nenumanėte esant anksčiau. O be to trečiame trimestre jau yra ir ankstyvo gimdymo tikimybė.

4. NUSIPIRKAU DRAUDIMĄ, PASIĖMIAU EUROPOS SVEIKATOS DRAUDIMO KORTELĘ

Nusipirkau įprastą draudimą. Tiesą pasakius, kažkokio ypatingo, skirto būtent nėščiai ir neradau. Bet koks draudimas turi daug niansų ir reikia labai gerai įsiskaityti į sąlygas. Joks draudimas nenumatyto gimdymo išlaidų svečioje šalyje, tad tokiu atveju tektų susimokėti patiems. Maltoje gydymo paslaugos kainuoja panašiai kaip pas mus, todėl ši šalis šiuo požiūriu taip pat labai tiko. Rekomenduodu iš Ligonių kasų išsiimti Europos sveikatos draudimo kortelę, su kuria kaip teigiama, gali būti kompensuojamos išlaidos  dėl būtinosios medicininės pagalbos nėštumo ar gimdymo metu, tačiau kai išsiiminėjau kortelę net pati darbuotoja rekomendavo draustis papildomai. Visgi geriau turėti, nei neturėti, nes ką gali žinoti. Europos sveikatos kortelė galioja tik valstybinėse ligoninėse.

5. NUSITEIKIAU KITOKIAI KELIONEI

Visada su vyru renkamės pažintines keliones, kurių metu nuo ryto iki vakaro vaikščiojame. Iš anksto nusiteikėme, kad ši kelionė gali būti lėtesnė, ir buvome teisūs. Tiek pirmą, tiek paskutinę kelionės dieną jaučiau skausmingą dūrimą dešiniame šone, kuris pranykdavo sėdint ar iki minimumo sulėtinus tempą. Taigi kartais tekdavo nemažai pasėdėti. Savaitės viduryje pradėjo labai skaudėti kojas, tad teko pirkti lengvesnius, vėsesnius batus, miegoti kojas iškėlus į viršų, teptis kojas atpalaiduojančiu kremu, kurį davė viena lietuvė. Man kojų paprastai niekad neskauda, o tą dieną jos lyg pradėjo tinti, kraujagyslės išsivertė į viršų. Rekomenduoju pasiimti vaistus, leidžiamus vartoti nėštumo metu, pavyzdžiui, angliuką, jei sustotų skrandis, pasirūpinti patogia, lengva avalyne, kojas atpalaiduojančiais kremais, trečiame nėštumo tremestre nepamiršti pilvą prilaikančio diržo, galbūt atpalaiduojančio tepalo nugarai. O svarbiausia reikia laiku sustoti, keliauti lėčiau, aplankyti galbūt mažiau turistinių vietų. Įsiklausyti į save ir organizmo siunčiamus ženklus.

Keliauju nėščia į Maltą

6. NESIGĖDINAU LĖTUMO

Tai jau psichologiniai dalykai. Svarbu, kad vyras suprastų, iš anksto būtų nuteiktas, kad šį kart keliausite kitaip. Jis juk nežino, kaip tu jautiesi besilaukdama, todėl reikėtų iškart sakyti, jei kažką skaudą, jei nori pasėdėti arba nenori niekur eiti iš viešbučio. Jei nepasakysi, jis gali ir nesuprasti, bei keliauti įprastu trempu. Svarbiausia, nesigėdink ir nesigraužk, kas šį kartą keliauji lėčiau už kitus. Pavyzdžiui, mes atsisakėme vieną dieną keliauti su naujais draugais kai skaudėjo kojas, verčiau ilgiau pamiegojome, ilgiau pusryčiavome bei aplankėme šalia esantį miestą, apsipirkome. Taip pat manau, kad geriausia į kelionę leistis vieniems, kad nereikėtų prie nieko derintis.

Keliavimas nėščiai man asmeniškai buvo kitoks, nei keliavimas įprastai, tačiau man pasisekė, kad sveikata labai neapvylė. Skrydžio lėktuvu sunkumo net nepajutau. Skaudančios kojos bei šono dūrimas buvo tik menkniekiai, kurie visiškai nesugadino kelionės. Keliavimas besilaukiant man buvo maloni patirtis, kurią tikrai pakartočiau su malonumu. Kelionės metu patyriau begalę gerų emocijų, romantiškai pabuvau su vyru dviese, nes gimus kūdikiui visas pasaulis kurį laiką suksis tik apie jį, todėl man tai buvo itin svarbu. Sustiprinome savo santykius ir su didžiausiu nekantrumu laukiame į namus pasibeldžiant antro mažylio.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Įvertinimas 0.00 (0 Votes)